Sider

tirsdag 8. juni 2010

Hekle, hekle, hekle...

Dette lagde jeg i går kveld. Jeg har heklet kuler og blomster , og festet de til Lille M sine hårstrikk.
Jeg måtte stoppe opp litt da jeg var midt i "monteringen" og le litt. Hvem skulle trodd dette for noen måneder siden? Jeg har blitt bitt hardt av hekle-basillen. Jeg gjør ikke annet enn å hekle! Når jeg sitter med PC`en på kveldene så surfer jeg etter oppskrifter.
Jeg har heller aldri vært så opptatt av garn som jeg er nå... for noen dager siden var jeg på mitt første
garn-salg. Jeg kom hjem, i kjent stil etter et salg, med posen full.. men denne gangen posen full av garn, og det var nytt for meg.

Det er jo morsomt å ha en hobby, og det er morsomt å finne noe man er god til. Men nå tar jeg en hekle pause i noen dager.  Mitt største fan er jo min datter. Alt jeg har heklet er jo til henne, og hun er kjempe fornøyd. Nå har jeg begynt  på med en veske til henne, men matchene lommebok :)
( heklet med salgs-garnet selvfølgelig)

På jobb er vi nå i avsluttnings-fasen, det jo bare noen uker igjen til skoleferie. Jeg har så smått begynt å tømme arbeidsplassen min, siden jeg skal jobbe på en annen skole til høsten. Det er spennende og veldig trist på samme tid. Men jeg skal nå nyte de siste ukene med mine søte små 2. klassinger.

Nå skal jeg legge bort heklingen.. og ta meg en bloggrunde :)

Bjørkely

7 kommentarer:

Jannes lille sted sa...

hei:)
Så fine strikk!

Jeg er også blitt totalt hekta på hekling. Det er jo så gøy!!

Ønsker deg en fortsatt fin uke
Janne Merethe

tinemari sa...

Så søte strikk! Hekling er kjempegøy og ganske vanedannende. Du er flink!

Hilsne tine mari

Anonym sa...

velkommen i klubben:)) lærte å hekle som 15 åring og holder stadig på.. uten den hadde jeg hatt et kjedelig liv:)) det er så koselig å holde på.. bare et tips.. ikke ha for mye garn liggende.. blir lett at man dropper et prosjekt og hopper på et nytt.. så har man plutselig 3-5 liggende uferdig..

kos dæ..

Silje sa...

Kjempefine strikker.
Hekling er kjempemoro, bitt av basillen her også.
:)

Christine Louise sa...

Så flink du er da :) Kjekt å ha en hobby ja.. Skulle gjerne lært meg å hekle altså :)

Klem fra meg..

Miriam Lilliana Sundsrud Jensen sa...

Jeg må jo si at jeg godt kan forstå hvorfor du er bitt av basillen når du lager så mye fint:) Håper du får en kjempefin sommer!

Kom forresten gjerne innom bloggen min og stem på vår lanounge. Da blir jeg glad! ♥

LYKKEBO sa...

Super fine! Sant det er gøy?? Jeg har ikke lært meg oppskrifter ennå..Tror jeg må lære meg navnene på alle maskene først!!hehe..

klem